[Testing] Advance Magic Skills and Others

Info about Mabinogi game updates from around the world.
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Kenero

[Testing] Advance Magic Skills and Others

Post by Kenero »

Source: http://mabinogi.nexon.com/C3/News/Notic ... Sn=4880864


Rough Translations:


* 캐릭터의 일부 능력치가 변경됩니다.
* Some Character Stats will be changed

의지
Will
- 의지 상승에 따른 데들리 확률이 수정됩니다.
- The effect of will on Deadly chance will be changed
- 데들리 확률은 새로운 능력치 계산 공식에 따라 변경됩니다.
- Chance of becoming Deadly will be determined by a new formula
- 데들리 확률이 높아질수록 데들리 확률을 증가시키기 위해 요구되는 의지 수치가
높아집니다.
- The amount of Will required to raise the Deadly chance by the same amount increases as the chance increases.
- 기존과 비교하여 의지 수치 100 이하에서는 기존보다 높은 데들리 확률을,
100 이상에서는 기존보다 낮은 데들리 확률을 받게 됩니다.
- Compared to the old Deadly chance, those with less than 100 Will will have a higher chance of becoming Deadly, whereas those with more than 100 Will will have a lower chance of becoming Deadly.

보호
Protection
- 물리 보호는 추가로 상대의 부상률을 감소시켜 줍니다.
- Physical Protection will now also reduce the opponent's Wound Rate.
- 보호 수치가 가져오는 대미지 감소율이, 같은 비율로 상대의 부상률을 추가 감소시켜 줍니다.
- Damage Reduction equals the amount of Wound Rate that is reduced

피어싱
Piercing
- 몬스터 능력치에 의한 방어 상향과 보호 적용 공식 변화에 의해 피어싱 효율이
감소하였습니다.
The effectiveness of piercing has been reduced by buffing the monster's defense and protection
- 이에 대한 보완을 위하여 피어싱 레벨 당 방어, 보호 감소 수치를 상향 조정하였습니다.
- To compensate, the amount of Defense/Protection per piercing level has been buffed

* 신규 마스터리 스킬 2종이 모든 종족이 습득 할 수 있도록 변경됩니다.
* Two new mastery skills can now be used by all races

헤비 아머 마스터리
Heavy Armor Mastery
- 엘프 종족도 중갑옷 착용시 헤비 아머 마스터리를 습득 할 수 있도록 변경됩니다.
- Elves can now learn Heavy Armor Mastery upon wearing a Heavy Armor.
- 단, 종족별 솜씨 패널티는 다르게 동작합니다.
- However, the Dexterity penalty will differ compared to other races.

라이트 아머 마스터리
Light Armor Mastery
- 자이언트 종족도 경갑옷 착용시 라이트 아머 마스터리를 습득 할 수 있도록 변경됩니다.
- Giants can now learn Light Armor Mastery upon wearing a Light Armor.

* 기존 스킬 및 아이템 일부가 변경됩니다.
* Changes to Current Skills and Items

연금술 관련
Alchemy Related
- 합성으로 특수 결정(골렘 결정, 라이프 드레인 결정, 방호벽의 결정, 스파크의 결정)을
얻을 수 없도록 변경됩니다.
- You can no longer obtain special crystals (golem, life drain, barrier spike, shock) through the Synthesis Skill.
- 불, 물, 흙, 바람 결정을 NPC에게 판매할 경우 받는 가격이 0골드로 조정됩니다.
(단, 기존에 이미 보유 중이던 결정은 조정되지 않습니다.)
- NPC Sell price of the 4 basic crystals will be set to 0 gold.
(However, preexisting crystals will not be affected)
- 그림자 미션 '정찰병 구출'에서 지급되던 보급형 방호벽의 결정이 흙의 결정으로 지급됩니다.
- In the shadow mission "Rescue The Scout" players will be given Clay Crystals instead of Barrier Spikes Crystal
- 체인 실린더 마스터 타이틀 효과 중, '체인 실린더 발동 확률 10% 증가'가
'체인 실린더 사용 대기 시간 1초 감소'로 변경됩니다.
- The effects for the Title: Master of Chain Cylinder, will be changed from 10% increased Activation rate to 1second reduced cooldown;
- 마나 포밍으로 파이어볼의 결정, 아이스 스피어의 결정, 썬더의 결정 제작 시,
해당 마법을 5차지 해야만 결정을 제작할 수 있으며,
결정의 품질은 사용자의 마나 포밍 랭크와 같도록 변경 됩니다.
When making fireball/IS/Thunder crystals via Mana Crystallization, only 5x charged spells can be used and the quality of the crystals will be refected by the current Mana Crystallization rank.
- 마나 포밍, 방호벽 스킬의 일부 수련 항목이 변경됩니다.
- Some of the training requirements for Mana Crystallization and Barrier Spikes have been changed.
- 샌드 버스트의 마스터리 효과가 실명 확률 증가에서 대미지 증가로 변경됩니다.
- The mastery effect(?) for the Sand Burst skill has been changed from Blind Inflct. Rate to increased damage.
- 대상에게 사용한 스파크가 주변 적에게 대미지를 입히지 않던 버그가 수정됩니다.
자신을 제외한 몬스터와 파티원에게 적용된 스파크도 주변 적에게 대미지를 입히게 됩니다.
- The bug where using shock on other players/mobs didn't damage other mobs has been fixed.
- 연금술 스킬을 가지고 있는 몬스터의 능력이 낮게 조정됩니다.
- Mobs that has alchemy skills has been nerfed

차징 횟수와 관련한 공식 수정
Formula Change regarding #of charges
- 캐릭터 능력치에 의해 조정된 수치가 차징 횟수만큼 적용되도록 수정되어 최종 대미지가
상향 되었습니다.
- someone... help (???)
- 마법의 경우 마법 공격력 수치, 연금술의 경우 능력치에 의한 수치 조정이 있습니다.
- There has been adjustments for magic attacks for magic, and ability adjustments for alchemy.

원드 및 스태프의 특별 개조 S 효과가 변경됩니다.
Changes to S-Type Special Upgraded Wands and Staff
- 1단계 = 마법 공격력 12 증가 (Magic Attack ** Increase)
- 2단계 = 마법 공격력 24 증가
- 3단계 = 마법 공격력 36 증가
- 4단계 = 마법 공격력 52 증가
- 5단계 = 마법 공격력 68 증가
- 6단계 = 마법 공격력 84 증가

신규 제작 아이템이 추가됩니다.
New items that can be created.
- 매직 크래프트, 힐웬 공학을 통해 드래곤 레이드 신규 장비 아이템을 제작할 수 있습니다.
- You can make new dragon raid equipments via Magic Craft and Helwen(?) Engineering
- 테스트 서버에서는 던컨과 '거래를 한다' 메뉴를 통해 완성품을 구입할 수 있습니다.
- In test server, you can buy the finished product from Duncan

* 신규 마법 스킬이 추가됩니다.
* New Magic Skills have been added

스태프를 이용한 상급마법 메테오 스트라이크
High Level spell that utilizes the staff: Meteor Strike
- 하늘에서 거대한 운석을 소환해 광범위한 지역을 불바다로 만들어버리는 강력한 마법입니다.
- This is a powerful spell that summons giant meteors from the sky that creates a sea of fire over a extremely large area.
- 운석이 떨어진 지역은 일정 시간 동안 용암지대로 변하여 적들에게 지속적인 파이어 대미지를
줍니다.
- The areas where the meteors fell become covered in lava where it will continue to inflict fire damage.

불가능을 가능하게 해주는 무빙 캐스팅
A skill that allows the impossible: Moving Casting
- 상급 마법을 제외한 모든 마법 스킬을 이동하면서 시전할 수 있게 하는 기술입니다.
- This skill allows the users to cast all non-high level spell while moving

마법사의 장점을 극대화 할 수 있는 인스턴트 캐스팅
A skill that brings out the full potential of a mage: Instant Casting
- 차지 가능한 마법 스킬을 차지 및 시전 시간 없이 즉시 사용할 수 있게 하는 기술입니다.
- Allows the user to cast any chargeable spell without any casting time.
- 지속 시간 동안 1회 발동되며, 발동 시 차지 가능한 스킬은 즉시 5차지 상태로 마나 소비 없이
사용할 수 있습니다.
- The skill will trigger once during the skill duration, and the spell will be fully charged with no mana cost.
- 마법으로 적을 공격할 때마다 재사용 대기시간이 조금씩 감소합니다.
- The cooldown time will decrease by a small amount every time a user attacks with magic.

마법사의 공격패턴을 강화시켜줄 매직 웨폰 마스터리
A skill that will enhance the attack-patterns of a mage: Magic Weapon Mastery
- 마법 무기의 효율을 극대화하기 위한 스킬입니다.
- This skill allows the users to maximize the potential of Magical Weapons
- 스킬을 수련할수록 마법 무기 착용 후, 사용하는 볼트류 마법이 강력해집니다.
- Bolt magic will become stronger with increasing rank while having a Magical Weapon equipped
- 스킬을 수련할수록 파이어볼, 아이스 스피어, 썬더 마법의 시전 시간이 감소합니다.
- Casting time of Fireball, Ice Spear and Thunder decreases with increasing rank

* 필리아, 발레스 관련
* Filia/Vales Related
- 힐웬 광산, 실리엔 생태 보호 지구, 실바 숲, 론가 사막 오아시스가 미니맵 상에 표시되도록
수정됩니다.
-Heruin Mine, Sulien Protection Area, Silva Forest, Longa Desert Oasis will now appear on the minimap.
- 필리아 마을에 위치한 "포셔의 집"이 디자인이 변경되었습니다.
Portia's house in Filia has been redesigned.

* 자이언트 여성 캐릭터가 레인저 수트 착용 시 손이 비정상적으로 보이던 문제가
수정됩니다.
* The graphical errors regarding hands when a Female Giant wears a ranger suit has been fixed

* 시크릿 로브와 투구류를 동시에 착용할 경우 캐릭터 목 부분이 어색하게 보이던
문제가 수정됩니다.
* The problem where the character's neck looks awkward when wearing Secret Robe with a helmet has been fixed

* 고상한 한복 신발(남성용)의 염색 파트 B가 추가됩니다.
* A dye part B has been added for the item: Noble Korean Shoes (M)


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Also Meteor Strike takes..... 521 AP from rank F to 1.... and a 30 min cooldown.

Translator: ca25nada of Mabination

Misc Info:

Giant -10% dex when wearing Heavy Armor
Human -35% dex when wearing Heavy Armor
Elves - 50% dex when wearing Heavy Armor

Images:

Image
Bhaelesphar Slayer Series Armor. It can be made through Magic Crafting. It is a heavy armor equippable by all races. It is basically Dustin Armor (15%/20% pd).


Videos:



Moving Cast



Instant Cast



Meteor Strike - Fire Advance Magic
Notice that when you summon the meteor, the sky becomes dark.
Last edited by Kenero on Tue Apr 09, 2013 12:46 pm, edited 1 time in total.
jjward13

Re: [Testing] Advance Magic Skills and Others

Post by jjward13 »

Kenero wrote: 신규 제작 아이템이 추가됩니다.
New items that can be created.
- 매직 크래프트, 힐웬 공학을 통해 드래곤 레이드 신규 장비 아이템을 제작할 수 있습니다.
- You can make new dragon raid equipments via Magic Craft and Helwen(?) Engineering
This is the part that interests me the most *~* What all can be made now?
Kenero wrote: Image
Bhaelesphar Slayer Series Armor. It can be made through Magic Crafting. It is a heavy armor equippable by all races. It is basically Dustin Armor (15%/20% pd).
I'm guessing that beautiful lance has something to do with the white dragon? Either way, it is so shiny c:
Kenero

Re: [Testing] Advance Magic Skills and Others

Post by Kenero »

Correct, the special items you see requires the dragon raid items. =)
Soluna

Re: [Testing] Advance Magic Skills and Others

Post by Soluna »

LOL...

Long story short: "Magic nerfed again... New Gear > Old Gear"

Instant casting -> Only apply to NEXT spell

Moving casting -> Only allow cast while moving (Doesn't need it to move after charge)

Meteor Storm -> 1 Hit KO skill, wait for 30mins

S Upgrade 21% vs Mag Atk 84 -> Nerfed

New Armor Set providing Attack Speed set effect, Magic Def and Pro and Attack at the same time.

Yea... real nice... magic update.
Kenero

Re: [Testing] Advance Magic Skills and Others

Post by Kenero »

radionoise wrote:
Seems elves don't get a dex reduction if you don't actually rank heavy armor mastery. Lol. You only lose dex if you rank it to E.

Also, the light armor set gives 12 magic attack and the heavy armor set gives 10 magic attack.

Also to note, there's some bugs with the magic skill... though do not know..

You can RUN with any magic skill (thunder and ice spear) but charging you stop, while moving cast lets you move while charging.

Also, any spell cast by Instant Cast consumes no mana.
Shuichiro

Re: [Testing] Advance Magic Skills and Others

Post by Shuichiro »

Can you cast meteor indoors?
Soluna

Re: [Testing] Advance Magic Skills and Others

Post by Soluna »

Shuichiro wrote:Can you cast meteor indoors?
Yes.
Armelle

Re: [Testing] Advance Magic Skills and Others

Post by Armelle »

Kenero wrote:Misc Info:

Giant -10% dex when wearing Heavy Armor
Human -30% dex when wearing Heavy Armor
Elves - 50% dex when wearing Heavy Armor
u wot m8
uoi100

Re: [Testing] Advance Magic Skills and Others

Post by uoi100 »

Soluna wrote:LOL...

Long story short: "Magic nerfed again... New Gear > Old Gear"

Instant casting -> Only apply to NEXT spell

Moving casting -> Only allow cast while moving (Doesn't need it to move after charge)

Meteor Storm -> 1 Hit KO skill, wait for 30mins

S Upgrade 21% vs Mag Atk 84 -> Nerfed

New Armor Set providing Attack Speed set effect, Magic Def and Pro and Attack at the same time.

Yea... real nice... magic update.
actually wouldn't 84 magic attack be a buff? for Fireball anyways its basically
84 * 9 = 756 additional damage
compared to 2400 * 0.21 = 504 additional damage

but instant casting only applying to next spell now? Welp, so much for fantastic burst damage. Do we have the magic constant for Meteor Storm yet? I'm assuming its 20.
Zeo

Re: [Testing] Advance Magic Skills and Others

Post by Zeo »

Soluna wrote:LOL...

Long story short: "Magic nerfed again... New Gear > Old Gear"
How do the new formula we got this patch differ from the last patch? Is it better than the first "new" version of the formula?

If so... how does it work now?
Like... the formula apply for each charge now, instead of only one, for Magic and Alchemy? If so... that's good, which mean our magic endgame will be slightly higher than what we can get with endgame current formula.
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